Fem kjappe med Kari Traa
Hva er hemmeligheten bak det norske sportsmerket Kari Traas suksess? Vi tror vi vet det. Kari Traa er skapt av jenter for jenter.
Kategori
Våre medlemmer
Fra og med januar 2017 er disse girl power-plaggene endelig å finne i SATS Shop, og med sine særegne snitt og farger, skal de motivere medlemmene våre til å tro på seg selv og tørre å skille seg ut fra mengden.
Hvordan vil dere beskrive varemerket deres?
– Vårt fokus på feminine snitt og farger stammer fra et feministisk behov for at vise at det går an å uttrykke sin kvinnelighet uten at det går på bekostning av det å være tøff. For som Kari selv sier: Hvorfor skulle ikke det feminine signalere styrke? Ei jente må da kunne kle seg i rosa fra topp til tå og fremdeles kunne slå løs på en punchingball eller slå guttene sønder og sammen på fotballbanen. Vi utfordrer kvinner til å tørre å utfordre seg selv, ikke bare på trening, men på alle arenaer i livet, og det er det hashtaggen #DARETOPLAY handler om.
Hvem mener dere har mest nytte av produktene deres?
– Vår målgruppe er unge, aktive og lekende kvinner som elsker en utfordring, og som ikke er redde for å skille seg ut fra mengden. Kari Traa-jenta er allsidig og kombinerer gjerne terrengløping med styrketrening på treningssenteret, yoga eller dans. Hun trener for å ha det bra, være sosial, ha det morsomt og få mer overskudd i hverdagen, men tillater seg å skjemme seg bort litt med en burger eller to nå og da.
Kari Traa-jenta elsker å uttrykke seg med klær. Hun er lidenskapelig opptatt av treningsklær som blander mote og tekniske kvaliteter, og har en sporty og frisk stil også utenfor treningssenteret.
Hvorfor har dere valgt å innlede et samarbeid med SATS?
– Fordi vi har samme visjon – å inspirere til en sunnere livsstil og til å ha det morsomt på treningen. Vi elsker det varierte utvalget av treningsformer som SATS tilbyr, og måten det omfatter alle på – uansett hva slags form de er i.
Samarbeidet med SATS gir oss muligheten til å møte sporty jenter i sitt rette element, på treningen, og å motivere dem med våre treningsklær.
Hvilke forhåpninger har dere til dette samarbeidet?
– Vi er veldig spente på samarbeidet og gleder oss til å kunne bidra med økt fokus på varehandelen hos SATS. Vi vet at vi har produkter som sporty jenter ønsker seg, og derfor er vi glade for å kunne møte kundene våre hos Nordens største treningskjede. Vi tror vi kan bidra med svært god varehandelserfaring fra vår side, og at vi kan være med på å skape en inspirerende og annerledes handleopplevelse for våre kunder og SATSs medlemmer.
Hvilke produkter er deres tre viktigste, og hvorfor?
– Louise tights. Vår toppmodell innen tights fungerer til alle typer trening, men er spesielt god til løping og høyintensiv trening. Louise sitter godt i midjen og føles som støpt til kroppen. Den har en liten baklomme og refleksdetaljer på bena, noe som gjør den veldig praktisk i alle treningssituasjoner.
Hege singlet. En superlett treningstopp som i fjor ble utnevnt til testvinner i magasinet iForm. Lett materiale som puster og gir optimal komfort gjennom harde treningsøkter. Feminin og kledelig snitt med en praktisk liten baklomme med plass til treningskort eller skapnøkler.
Kari 30L bag. Den perfekte treningsbagen som har plass til alt du trenger – med en rekke praktiske lommer på innsiden. Slitesterkt og vanntett materiale beskytter mot vær og vind. De vatterte skulderstroppene gjør at du kan bære den som ryggsekk.