Utestående betaling
Hvis vi ikke har mottatt betalingen din innen forfallsdato trenger du ikke bekymre deg, vi sender deg to vennlige SMS-påminnelser for å gjøre det enkelt:
Første påminnelse:
Sendes innen én uke etter forfallsdato, med en henvisning til betaling via Min Side.
Andre påminnelse:
Sendes omtrent 14 dager etter forfallsdato og inneholder en sikker betalingslenke. Denne betalingen håndteres av Lowell. Lenken er aktiv i 48 timer og kan kun brukes én gang. Hvis du avbryter betalingen underveis, vil lenken utløpe.
Hvis du allerede har betalt når du mottar SMS-en, kan du trygt se bort fra meldingen. Og husk, du finner alltid fakturagrunnlagene dine på Min Side når du trenger dem.
Dersom vi ikke har mottatt betaling etter foregående varslinger, vil det bli utstedt et inkassovarsel fra Lowell. Inkassovarselet vil du motta per brev, digipost eller efaktura. Dersom betalingsfristen på inkassovarselet ikke overholdes, vil saken sendes videre til inkasso og tilhørende salærer vil påløpe iht. inkassoloven.
NB: Påse alltid at kontaktinformasjonen din på Min Side er oppdatert, slik at du mottar alle varsler.
Noen ganger går ikke betalingen gjennom av enkle grunner, som for eksempel:
Beløpsgrensen på AvtaleGiro er for lav
Manglende dekning på kontoen
AvtaleGiro er ikke aktiv
Bankkortet ditt er utløpt eller blokkert
Logg inn på Min Side for å kontrollere betalingsavtalen din, eller legge til ny.
Ja det kan du! Etter forfall sender vi deg en SMS når du kan betale. Alt du trenger å gjøre er å logge inn og gå videre til Betalingsoversikt. Øverst på siden vil du kunne se hvilken faktura og beløpet du trenger å betale. Du kan betale med kort eller Apple Pay, og betalingen registreres umiddelbart!
Finner du ikke det du leter etter? Vi hjelper deg!
Mandag - Fredag 09:00 - 15:00